Bu web sitesi sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitemizde en iyi deneyimleri yaşamanız için çerezleri kullanır.

Reddet Kabul Et
Duyurular

DÜNYAYLA REKABETTE E-TİCARET KAÇINILMAZ

DÜNYAYLA REKABETTE E-TİCARET KAÇINILMAZ

Kendinizi dünyaya tanıtmanın ucuz ve ekonomik yolu e-ticaret DÜNYA’DA 700 MİLYON İNTERNET KULLANICISI VAR KOBİ’LERE MALİYETSİZ REKABETİN YOLU E-TİCARETTEN GEÇİYOR İGEME Ticari Bilgi Sistemleri Daire Başkanı Yalçın Öğütcen, firmalara e-ticaretle azalan maliyetlerin fiyatlara yansıtılarak rekabet şansının artırılabileceği tavsiyesinde bulundu. Konya Sanayi Odası Konferans Salonu’nda düzenlenen Dış Ticaret Eğitimi Programı’nda konuşan İhracatı Geliştirme Merkezi (İGEME) Ticari Bilgi Sistemleri Daire Başkanı Yalçın Öğütcen, “Elektronik Ticaret ve Uygulamaları’ konusunda katılımcılara bilgi verdi. Dünya’da 630 milyon insanın internet kullandığını açıklayan Öğütcen, 2004 yılında 700 milyon kişinin on-line olduğunu, e-ticaret sayesinde 3 trilyon dolar firmalar arası, 150 milyar dolar da tüketici firma işleminin gerçekleştiğini söyledi. 2010 yılında Amerikalı firmaların 528 milyar dolar, Avrupalı firmaların ise 148 milyar dolar tasarruf beklediğini ifade eden Öğütcen, özellikle KOBİ’lerin e-ticaretteki altyapı ve bilgi eksikliklerini gidermeleri tavsiyesinde bulundu. E-ticaretin ticaretle ilgili her şeyin elektronik ortamda bilgisayarlar üzerinde yapılması olduğunu hatırlatan Öğütcen, “e-ticaret mal ve hizmetlerin, üretim, tanıtım, alım-satım, sigorta, dağıtım ve ödeme işlemlerinin bilgisayar ağları üzerinden yapılmasıdır. e-ticarette zaman ve mekan kısıtları kalkar, sınırsız reklam olanağı, büyük pazarlara açılma, daha etkin pazarlama yöntemleri yanı sıra maliyet düşüşü, rekabet avantajı, sağlıklı kalıcı müşteri ilişkileri, müşteriyi tanıma, marka bağımlığı yarabilme şansı, tahsilat sorunlarından kurtulma geliyor” dedi. Firmalara site başarısının yollarını anlatan Öğütcen, “Site kolay kullanılabilir olmalıdır. Teknik altyapısı sağlam, uzun süre kesinti yaşanmamalıdır. Site kullanıcısı için özel indirimler, promosyonlar, marka bağımlılığı oluşturulmalıdır. Daimi müşterilerin tesbiti ve ödüllendirilmesi önemli. Maliyetin tamamı vergi, sigorta, taşıma gibi anıda hesaplanıp doğru biçimde gösterilmelidir. Siparişlerin durumu sonradan izlenebilmelidir. Site sık, sık güncellenmeli, asla yanlış-eski fiyat bilgisi içermemelidir.”diye konuştu. E-ticarette başarısızlıkları da anlatan Öğütcen, “Bütün iş alanlarının internetle doğrudan ilintili olduğunun düşünülmesi ve web sitesi açılır açılmaz satışların patlayacağını beklentisi çok yanlış. Web sitesinin açılması kendi başına firmaların tüm dünyada tanınmasını sağlayacağı beklentisi ayrı bir yanlış beklenti. Dünya’da 2003 yılında 250 milyon web sayfası olduğu tahmin edilmekte ve her 24 saatte 100 bin yeni web eklenmektedir. Web’de bulunmak görünebilir, ulaşılabilir olmanın garantisi değildir. Sitenin sıkça güncellenmemesi, yanlış bilgi içermeside ayrı bir handigab” şeklinde konuştu.