Bu web sitesi sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitemizde en iyi deneyimleri yaşamanız için çerezleri kullanır.

Reddet Kabul Et
Haberler

HEDEF PAZAR SEÇİMİ VE ARAŞTIRMASI PROJESİNDE İMZALAR ATILDI

HEDEF PAZAR SEÇİMİ VE ARAŞTIRMASI PROJESİNDE İMZALAR ATILDI

Konya’daki 48 alt sektörü kapsayan 8 ana sektörde Hedef Pazar Seçimi ve Araştırması Projesi başlatıldı. Projenin imzaları Konya Ticaret Odası’nda düzenlenen bir törende atıldı. Ekonomi Bakanlığı desteğiyle, Konya Ticaret Odası, Konya Sanayi Odası, Konya Ticaret Borsası, ve EY (Ernst & Young) işbirliğiyle yürütülecek proje ile, belirlenen 8 ana sektör için dünyadan 130 ülkede araştırma yapılacak ve hazırlanacak rapor Konyalı ihracatçı firmaların bilgisine sunulacak.

Hedef Pazar Seçimi ve Araştırması Projesi imza töreni Konya Sanayi Odası Başkan Yardımcısı Mustafa Veli Tekeliığlu, Konya Ticaret Odası Başkanı Selçuk Öztürk, Konya Ticaret Borsası Başkanı Hüseyin Çevik, EY Türkiye Danışmanlık Yöneticisi Gökhan Gümüşlü ve Konya ihracatçı firma temsilcilerinin katılımı ile Konya Ticaret Odası’nda gerçekleştirildi.

Törenin açılışında konuşan Konya Ticaret Odası Başkanı Selçuk Öztürk, “Otuz yıl önce tarım şehri olarak bilinen Konya bugün dünyaca tanınan üretim ve ticaret merkezi olmuştur. Türkiye son on üç yılda ihracatını 5 kat artırırken Konya aynı dönemde 15 kat artırarak dünya çapında bir başarı öyküsüne imza atmıştır. 2001 yılında sadece 100 milyon dolar olan ihracatımız bugün 1,5 milyar dolar barajını aşmıştır. On üç yıl önce Türkiye ihracatından aldığımız pay binde 3 iken bugün bu rakamı yüzde 1,1’e çıkardık. Şu an ihracatta bulunduğumuz yeri yeterli görmüyoruz” dedi.

Stratejik avantajımızı kullanmalıyız

Konya Sanayi Odası Başkan Yardımcısı Mustafa Veli Tekelioğlu ise, Türkiye’nin de Konya’nın da Avrupa, Ortadoğu, Balkanlar başta olmak üzere dünyanın pek çok coğrafyasına kolay ulaşabileceği stratejik bir coğrafyada olduğunu ve bu avantajın mutlaka iş dünyası tarafından kullanılması gerektiğini söyledi. Konya sanayisindeki gelişmelerin sevindirici olduğunu ifade eden Tekelioğlu, iş dünyasına özellikle yurt dışı organizasyonları iyi takip etmeleri ve Hedef Pazar Seçimi ve Araştırması çalışmasına destek vermeleri çağrısında bulundu.

Konya Ticaret Borsası Başkanı Hüseyin Çevik de, “Türkiye’nin ithalatını azaltacak, ihracatını artıracak alanlara odaklanılmalı ülkemizde aramalı üretimini yapılabilir hale getirmeliyiz. Hedef Pazar Seçimi ve Araştırması ekonomi açısından önemli ufuklara ve gelişmelere vesile olacaktır” ifadelerini kullandı.

Konuşmaların ardından KTO Başkanı Selçuk Öztürk ve EY (Ernst & Young) Türkiye Danışmanlık Yöneticisi Gökhan Gümüşlü Hedef Pazar Seçimi ve Araştırması sözleşmesini karşılıklı olarak imzaladılar.

Araştırma hangi sektörleri kapsayacak?

Araştırma, Araç Üstü Ekipmanları, Ayakkabı-Tekstil ve Malzemeleri, Gıda, Makine, Ofis Mobilyaları, Otomotiv Yedek Parça, Plastik ve Tarım Makinaları olmak üzere 8 ana sektörün 48 alt sektörünü kapsayacak.