Bu web sitesi sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitemizde en iyi deneyimleri yaşamanız için çerezleri kullanır.

Reddet Kabul Et
Haberler

KSO'DA, MALEZYA İŞ FIRSATLARI ANLATILDI

KSO'DA, MALEZYA İŞ FIRSATLARI ANLATILDI

Konya Sanayi Odası tarafından, 'Türkiye-Malezya İşbirliği ve Ticari Fırsatlar Webinarı' gerçekleştirildi. Webinarda konuşan Türkiye Cumhuriyeti Kuala Lumpur Büyükelçiliği Ticaret Müşaviri Setenay İyigün,  Malezya'nın genel ekonomik durumu hakkında bilgiler vererek, Konyalı sanayicilerin Malezya ile hangi alanlarda iş birlikleri yapabileceklerini anlattı. Malezya'nın ticaret açısından güçlü ve zayıf yönlerini aktaran İyigün, "Malezya'nın stratejik konumu, E-ticaret kullanımının yoğun olması, iletişim kolaylığı, güçlü İslami finans yapısı ve helal alanında öncü olması bu ülkenin güçlü yönleri olarak ön palana çıkıyor. Diğer taraftan, iş yapma kültürünün pratik olmaması, siyasi belirsizlik, ihale ve yatırımlarda yerel partner zorunluluğu, ihalelerin çok geç sonuçlanması veya iptal edilmesi, bankacılık sistemine ilişkin sorunlar, Malezya'nın zayıf yönleri olarak karşımıza çıkıyor" dedi.

Malezya'da Türk ürünleri pozitif ayrışıyor

Malezya'daki yatırım avantajlarını anlatan İyigün, "Şu anda Malezya'da 350 milyon dolarlık Türk yatırımı bulunuyor. Ayrıca, havacılık, palm yağından elde edilecek katma değerli ürünler, endüstriyel yapı sistemleri, geri dönüşüm, otomasyon sistemleri, tarımsal üretim, enerji tasarruflu eşya, sağlık turizmi, lojistik, soğuk zincir tesisleri gibi sektörlere yapılacak yatırımlara Malezya hükümeti tarafından daha fazla teşvik veriliyor" diye konuştu.

Türk iş adamlarının Malezya'yı Asya bölgesine açılan bir kapı olarak görebileceğini vurgulayan İyigün, şunları söyledi: "Türkiye, 2020 yılında pandemiye rağmen Malezya'ya olan ihracatını  yüzde 7,5 oranında artırarak 381 milyon dolara çıkardı.  Buna karşın, 1 milyar 990 milyon dolara yakın ithalat gerçekleştirdik. Türkiye, Malezya pazarında daha fazla yer alabilir. Çünkü burada Türk ürünleri diğer ülkelere göre pozitif ayrışıyor. Bu alanda, firmalarımız, yüksek teknoloji ürünleri, savunma sanayi ürünleri, yapı malzemeleri, gıda malzemeleri, yaş sebze meyve, ev tekstili, halı, hazır giyim, süt ve süt ürünleri, et ve et ürünleri alanında ihracat gerçekleştirilebilir. Pandemi sonrası E-ticaret daha fazla artacağı için 10 milyondan fazla online müşteriye ulaşma imkanı bulunuyor. Bu konuda biz de ticaret müşavirliği olarak her türlü desteği vermeye hazırız."

İyigün ayrıca, iki ülke arasında serbest ticaret anlaşması olduğunu, 2023 yılında Malezya'ya olan ihracatımızın yüzde 99'unun, ithalatımızın da yüzde 86'sının, gümrük vergisinden muaf olarak gerçekleştirileceğini bildirdi.