Bu web sitesi sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitemizde en iyi deneyimleri yaşamanız için çerezleri kullanır.

Reddet Kabul Et
Haberler

KSO'DAN FİRMALARA FUAR EĞİTİMİ DESTEĞİ

KSO'DAN FİRMALARA FUAR EĞİTİMİ DESTEĞİ

Konya Sanayi Odası tarafından düzenlenen Fuar Katılım Eğitiminde, özellikle yurt dışı fuarlarına katılım sağlayan ya da katılmak isteyen firmalara, fuarlardan daha fazla verim alabilmeleri için neler yapmaları gerektiği ile ilgili bilgiler verildi.

Konya Sanayi Odası, şehrin ticaret hacmini artırmak için geçtiğimiz yıllarda yaptığı çalışmalara 2019 yılında da devam ediyor. Bu bağlamda ihracat potansiyeli olan firmalara, katılacakları fuarların daha verimli geçmesi için neler yapmaları gerektiğinin anlatıldığı Fuarlara Katılım Eğitimi düzenlendi. Firma temsilcilerinin yoğun katılım gösterdiği eğitim programında fuara katılmadan önce, fuar esnasında ve fuar sonrasında yapılması gerekenler hakkında bilgiler verildi.

Katılımcılara fuarlar ile ilgili sunum yapan MMI Eurasia Fuarcılık Genel Müdürü Osman Beyazit Genç, fuarlarda her zaman ürün satılmadığına, çoğu zaman da yeni pazarlar ve müşteriler için araştırmalar yapıldığına dikkat çekti. Türklerin girişken bir yapıya sahip olduğunu, hiç dil bilmeyen firma sahiplerinin fuarlara katıldığını söyleyen Genç, "Bizim firma yöneticilerimizden hiç dil bilmediği halde fuarlara katılan insanlar biliyorum. Bu ilk tecrübeden sonra fuarlara katılım noktasında kendilerini geliştiriyorlar. Ama bunu başka bir millette göremezseniz" şeklinde konuştu.

Fuardaki standınız, firmanızın imajını iyi anlatmalı

Fuarlara katılımcı olarak gidecek olan firmalara tavsiyelerde bulunan Genç, üretilen ürünler ile teknik özelliklerin de yer aldığı sunumların, gelen müşterileri etkileyecek şekilde hazırlanması gerektiğini ifade etti. Stant kurulumunda dikkat edilmesi gereken hususları aktaran Genç, "Standınızı kuracak firmaya, imajınızı ve fuardaki hedefinizi iyi anlatın. Stantta görüşmeler ve toplantılar için yeterli yer ayırın. Ziyaretçileri standınıza davet edin. Aldığımız ödül ve sertifikalar varsa bunları mutlaka görünür bir şekilde sergileyin. Etkili grafik ve görseller kullanın. Hedefe uygun ışıklandırma yapın. Yan tarafınızdaki stant çok parlak ve daha çok dikkat çekici iken, sizin standınız bunun yanında daha sönük kalıyorsa, bu ziyaretçiler açısından iyi bir algı olmuyor. Standınızda ikramlar bulundurmaya çalışın. Yabancı ziyaretçiler açısından özellikle Türk firmalarından Türk kahvesi ve lokum beklentileri oluyor" ifadelerini kullandı.

Stant açmak isteyen firmalara bütçe planlaması hakkında da bilgi veren Genç, uluslararası fuarlarda ortaya çıkan ortalama gider oranlarını şöyle sıraladı: "Stant kurulumu, sökümü, temizliği güvenlik ve nakliyesi için yüzde 31, kayıt ücreti, elektrik ve su giderleri için yüzde 21, personel ücreti için yüzde 16, konaklama için yüzde 12, seyahat için yüzde 10, reklam, tanıtım ve ikramlar için yüzde 7, alışveriş, boş zaman için de yüzde 3 gider kalemi öngörülüyor."

Program sunumların ardından, soru ve cevaplar ile devam etti.