Bu web sitesi sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitemizde en iyi deneyimleri yaşamanız için çerezleri kullanır.

Reddet Kabul Et
Haberler

NÖROPAZARLAMA İLE ÜRETİCİLER, TÜKETİCİLERİ DAHA İYİ ANLIYOR

NÖROPAZARLAMA İLE ÜRETİCİLER, TÜKETİCİLERİ DAHA İYİ ANLIYOR

Konya Sanayi Odası tarafından, Nöropazarlama Eğitimi Webinarı gerçekleştirildi. Webinarda, nöropazarlamanın işletmelere eksik yönlerini düzeltme imkanı verdiği ve gelecekte en çok kullanılacak yöntem olacağı vurgulandı.

Sanayicilerin yanı sıra Konya Sanayi Odası Yönetim Kurulu Üyeleri Sevda Kayhan Yılmaz, Hüsamettin Sönmez, Fatih Olgun ve M. Selman Eryılmaz'ın katıldığı Webinarda konuşan Selçuk Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Muammer Zerenler, nöropazarlamanın hangi alanlarda, hangi amaçlar ile kullanıldığı hakkında bilgiler verdi. Zerenler, "Nöropazarlamada, FMRI tekniği, göz izleme, yüz ifadesi tanımlama deneyleri, EKG gibi teknikler ile tüketicilerin ürünlere ve reklama karşı verdiği tepkiler ölçülebiliyor. Bu ölçümlerle tüketicilerden gelen dönüşlere göre hangi alanda eksiğimiz varsa o alana odaklanıyor ve hatalarımızı düzeltebiliyoruz. Yapılan ölçümler, müşterilerin ürünleri alıp almayacaklarını ve ürüne karşı aidiyetlerini gösteriyor" dedi.

Konuşmasında anket çalışmalarında çok fazla kişiye ulaşmak gerektiğini ancak nöropazarlamanın daha az kullanıcı ile doğru sonuçları verdiğini aktaran Zerenler, "Nöropazarlama araştırmaları 30-40 kişilik gruplar ile çok doğru sonuçları verebiliyor. Ankette bu doğruluk oranını yakalamak için çok fazla kişi ile görüşmek gerekiyor. Bundan sonra tüm dünya nöropazarlama araştırmalarına gidecek. Günlük yaşamımızdaki tüketiciyi anlama konusundaki uğraşlarımız, nöropazarlama konusunda çok önemli bir çığır açtı" şeklinde konuştu.

Program soru ve cevaplar ile devam etti.