Bu web sitesi sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitemizde en iyi deneyimleri yaşamanız için çerezleri kullanır.

Reddet Kabul Et
Haberler

OTOMOTİV SEKTÖRÜNÜN KÜRESEL DUAYENLERİ KSO'NUN ORGANİZASYONU OSEG’DE BULUŞTU

OTOMOTİV SEKTÖRÜNÜN KÜRESEL DUAYENLERİ KSO'NUN ORGANİZASYONU OSEG’DE BULUŞTU

Konya Sanayi Odası tarafından düzenlenen OSEG (Uluslararası Otomotiv Sektörünün Geleceği ve Çözümü İçin Kümelenme) Konferansı, Türkiye’nin yanı sıra Almanya, İngiltere, Hindistan, Japonya, Slovenya, Birleşik Arap Emirlikleri ve Rusya’dan otomotiv sektöründen duayen isimlerin katılımlarıyla gerçekleştirildi. “Yerli Otomobil” ana temasıyla gerçekleştirilen konferansın açılışında konuşan Konya Sanayi Odası Başkanı Memiş Kütükcü, yeril otomobil yatırımına talip olduklarının altını bir kez daha çizerek, tüm yatırımcıları Konya’ya davet etti.  

Konferansa, Konya Valisi Muammer Erol, TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Başkanı, AK Parti Konya Milletvekili Ziya Altunyaldız, Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, TÜBİTAK Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Çelik, KTO Başkanı Selçuk Öztürk, KTB Başkanı Hüseyin Çevik, Necmettin Erbakan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muzaffer Şeker, KTO Karatay Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Bayram Sade, Almanya, İngiltere, Hindistan, Japonya, Slovenya, Birleşik Arap Emirlikleri ve Rusya gibi ülkelerden konuşmacılar ve davetliler katıldı.

Konferansın açış konuşmasını yapan Konya Sanayi Odası Başkanı, TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Memiş Kütükcü, OSEG Konferansının temasının belirlenirken ülkenin ve dünyanın gündemini yakından takip ettiklerini, şehrin gündemine katkı sağlamaya özen gösterdiklerini söyledi. Kütükcü, “6 yıl önce, 2010 yılında düzenlenen ilk OSEG Konferansının teması Ar-Ge ve İnovasyon idi. OSEG 2012 Elektrikli Otomobil, OSEG 2014 Yerli Motor temasıyla gerçekleştirildi. Bu yıl ki temamız da Yerli Otomobil. İki gün boyunca bu salonda devam edecek konferansımız Yerli Otomobil ana teması altında; Küresel Tecrübeler, Türkiye’de Yerli Otomobil Çalışmaları, Yeni Pazarlar ve Pazarlama Stratejileri ile Aftermarket olmak üzere 4 ayrı oturumdan oluşuyor” şeklinde konuştu.

Konya, yerli otomobili milli bir mesele olarak görüyor

Türkiye’nin yerli otomobil çalışmalarını, milli bir mesele olarak gördüklerini dile getiren Kütükcü, “Bunun içindir ki, şehir olarak yerli otomobil yatırımına talip olduk. Buradan bir kez daha ifade ediyorum, biz yerli otomobile ev sahipliği yapmaya hazırız. Bununla ilgili her türlü altyapımız hazır. Bu yatırımın sıkışan Marmara Havzası’nın yerine, Anadolu’nun tam kalbine, Konya’ya yapılmasını arzu ediyoruz. Valiliğimizle, büyükşehir belediyemizle, odalarımızla, tüm kurum ve kuruluşlarımızla yatırımcıya her türlü kolaylığı sağlamaya, ister Konya Organize Sanayi Bölgemizde isterse şehrimizin herhangi bir yatırım alanında yer göstermeye hazırız. Konya’nın bu konudaki avantajlarını, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımıza bizzat sunduğum bir raporla ortaya koyduk. İsteyen herkes bu rapora odamızdan ulaşabilir. Şu anda da, profesyonel bir firmaya, daha kapsamlı bir fizibilite raporu hazırlatıyoruz. Sonuçlandığında bu fizibilite raporunu da gerekli kurumlarla ve kamuoyuyla paylaşacağız” ifadelerini kullandı.

Konya’ya yatırım yapan kaybetmez

Konuşmasında Konya’ya yatırım yapan kimsenin kaybetmeyeceğini söyleyen Kütükcü, “Son birkaç yıldır şehrimize olan yerli ve yabancı yatırımcı ilgisi bunu teyit ediyor. Bu vesileyle buradan şehrimize yurtdışından gelen misafirlerimize de sesleniyorum. Gelin Konya’ya yatırım yapın. Konya’nın yatırım iştahı yüksek bir şehir olduğunu, yatırımcının önündeki her türlü engeli kaldıracak birliktelikle hareket ettiğini burada geçireceğiniz iki gün boyunca göreceksiniz. Ülkelerinize döndüğünüzde lütfen bunları anlatın” dedi.

Konya otomotiv endüstrisinin başarısını da aktaran Kütükcü, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Otomotiv endüstrimiz, Konya ortalamasından daha yüksek bir performans göstererek, ihracatını son 6 yılda yüzde 48 artırmayı başardı. Sektör 2015’te toplam ihracatımızın yüzde 19’unu tek başına gerçekleştirdi. Konya Otomotiv Sektörü Türkiye’deki yerini de sarsılmaz bir şekilde sağlamlaştırarak, Türkiye’nin otomotiv ihracatında 8. sıraya yükseldi. Odamızın dış ticaret kayıtlarına göre; Konyalı otomotivcilerimiz 2015 yılında ABD’den İngiltere’ye, Almanya’dan Fransa’ya, Rusya’dan Türki Cumhuriyetler ve Ortadoğu coğrafyalarına değin 74 ülkeye ihracat yaptı.  1’i ana sanayi üreticisi, 400’ü yan sanayi üreticisi ve 1.000 civarındaki hizmet sağlayıcısı ile güçlü bir konuma sahip olan sektör, 10 binin üzerinde istihdam sağlıyor. OEM’e, yani ana sanayiye çalışma oranımız da her geçen yıl artıyor. 2010 yılında TS 16949 Kalite Belgesi alan sadece bir firmamız vardı. İçinde bulunduğumuz yıl itibariyle 15’e yükseldi. Dünyada otomotiv üreticileri hangi standartlarda üretim yapıyorsa, benim Konyalı sanayicilerim de aynı standartlarda üretiyor. Yani hem insan kaynağı hem de makine parkı olarak dünya ile yarışır haldeyiz. Hemen yan salonda açtığımız sergide Konya’nın otomotiv konusunda ne kadar yetkin bir hale geldiğini somut bir şekilde göreceğiz. İnşallah bu yetkinlik, önümüzdeki dönemde Konya’da yapılacağına inandığımız yerli otomobil dahil, ana sanayi yatırımlarıyla birlikte çok daha güçlü bir hale gelecektir. Biz bu konuda iddialıyız. Yaptığımız çalışmalar, Türkiye’nin yerli otomobilini üretmesi için en doğru kriterleri sağlayan şehrin Konya olduğunu gösteriyor.”

“Yerli otomotiv Konya’yı şampiyonlar liginde oynatır”

 TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu da, otomotiv sektörünün Türkiye’deki potansiyeline dikkat çekerek, “Otomotiv sektöründe bir üretim üssü haline gelen Türkiye’nin, teknoloji ve tasarım üssü haline gelmesini hedefliyoruz. Avrupa ve Ortadoğu’ya ulaşım için en uygun yatırım yeri Türkiye’dir” diye konuştu. Hisarcıklıoğlu, Konya’nın yerli otomobile ev sahipliği yapma girişimleri içinse “Yerli otomotiv Konya’yı şampiyonlar liginde oynatır” dedi.

TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Konya’nın bilgelik ve bereket diyarı olduğundan söz ederek kentin Anadolu’da sanayinin yayılmasının ve kök salmasının da öncüsü olduğunu ifade etti. Konya’nın, milli hayal ve hedef olan yerli otomotiv sanayi için de elini taşın altına koyduğunu söyleyen Hisarcıklıoğlu, “Konya, bu işe ilk olarak 2008’de, otomotiv yan sanayide kümelenme projesi ile başladı. Sonra 2010’dan başlayarak “Ar-Ge ve İnovasyon”, “Elektrikli Otomobil”, “Yerli Motor” temalarıyla, OSEG konferans serilerini düzenledi. Bugün de “yerli otomobil” teması ile bu serinin 4. konferansındayız. Bu vizyonundan dolayı Konya Sanayi Odamı kutluyorum. Bir Oda, İli’nin üretimi için işte bu şekilde, vizyoner anlayışla çalışır. Yerli otomobil için gereken babayiğidi çıkarmak da Konya’ya yakışır” diye konuştu.

Konya’nın üretim gücüne övgü

10 sene önce Türkiye’nin en büyük 1000 sanayi firması arasında toplam 13 Konyalı sanayici varken, bugün bu sayının ikiye katlandığını belirten Hisarcıklıoğlu şunları söyledi: “Konya’ya daha büyük hedeflere ulaşmak yakışır. Konya bizim kadim medeniyetimizin başkentlerinden biri. İçinde bulunduğumuz bu yeni asırda, yeni bir medeniyetin inşası için mücadele veriyoruz. Bunun yolu bilimde, sanayide ve teknolojide güçlü olmaktan geçiyor. Bugün dünyada etkili olan ülkelerin hepsi, bu alanda güçlü ülkeler. İmalat sanayinin kıymetini de herkes anladı.  Bizim de imalat sanayinde sıçrama yapabilmemiz için, yerli, yenilikçi ve yeşil üretime odaklanmamız şart. Zamanında bazı basiretsiz idareciler yüzünden, hem yerli otomobil, hem de yerli uçak konusunda, kendi ayağımıza çelme takmışız. Çok şükür bugün hem kamuda hem özel sektörde, daha bilinçli, daha özgüvenli yöneticilerimiz var. Biz bunu yapamayız diyen o eski zihniyetin yerini, yapabiliriz, daha da iyisini üretiriz diyen, kendine güvenen bir iş yapma kültürü aldı.  İşte bunun sonucu hem Konya’da hem de Türkiye’de ortada. Yatırım yapacaksanız, mal alacaksanız, burayı tercih edin, kaybetmezsiniz. Konya da Türkiye de, bereketlidir. Buranın insanı işinin ehlidir, çalışkandır, dürüsttür. Konya, hem nüfus hem de yüzölçüm olarak 50 ülkeden daha büyük. Konya; OSB sayısı ve yatırım teşvikli yatırımlarda 2. sırada. Konya OSB’ye son 2 senede 400 milyon dolar yabancı yatırım geldi. Konya-Mersin Demiryolu Hattı hayata geçtiğinde, özellikle otomotiv sektörü için önemli olan, limana doğrudan ulaşım da sağlanacak. Böylece Konya, Türkiye’nin 2. Marmara havzası olarak yükselecek. Yani şimdiden burada yatırım yapıp, yerinizi alın. Motorlu Araç üretiminde; Avrupa’da 6., otobüs ve hafif ticari araç üretiminde 1., kamyon üretiminde 2. sıradayız.”

Devrin Türk otomobilini üretme aşamasına gelindi

TÜBİTAK Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Çelik de yaptığı konuşmada, "Otomobil, gerek gövdesi, gerek motoru, gerek yürüyen aksamı, gerekse kullanılan iletişim teknolojileri itibarıyla pek çok teknolojinin üzerinde denendiği ve tarihçe kazandığı bir platform olma niteliğine sahiptir. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı öncülüğünde başlatılan Türk Otomobili Geliştirme Projesi'nin en önemli kazanımı milli teknolojilerin denenmesine ve tarihçe kazanarak kendini ispatlamasına imkan verecek bir platform olacak olmasıdır. Projenin ikinci önemli kazanımı ise oluşturacağı marka yoluyla sağlayacağı katma değerdir. Otomotiv sanayimiz artık 'Devrim' otomobilinden devrin Türk otomobilini üretme aşamasına geldi. Burada amaç, geleceğin teknolojisiyle donatılmış, dünyada rekabet avantajı elde edebileceğimiz, menzili uzatılmış elektrikli araç modelini Türkiye'de yerli bir markayla dünya yollarına çıkarmaktır” dedi.

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek ise, "Bir yerli otomobil yapmak değil, çağımızın teknolojisini yakalamak hatta bir adım ilerisinden başlamak kaybettiğimiz zamanı telafi etme çabasını hükümetimizin, bakanlığımızın, kurumlarımızın bu çabasını görmüş oluyoruz. Bu son derece sevindirici” ifadelerini kullandı.

AK Parti Konya Milletvekili Ziya Altunyaldız da, “Endüstrileşme alanında Türkiye’nin gündeminde olan bir meselede Konya ben de varım ve bu konuyu detaylarıyla Konya’da konuşabiliyorum. Bunun için potansiyelim var, bunun için azmim var, bunu için talebim var isteğim var ve bu konuyu Türkiye gündeminde tutuyor ve taşıyorum diyor" dedi.

Açılış konuşmalarının ardından, 1961 yılında yapılan Devrim otomobilinin en genç mühendisi merhum Kemalettin Vardar’la, vefatından 26 gün önce yapılan röportaj yayınlandı.

OSEG Konferansı boyunca 4 oturum gerçekleştirildi

Toplam 4 oturumdan oluşan konferansın ilk oturumu Küresel Tecrübeler başlıyla gerçekleştirildi. OSD Genel Sekreteri Osman Sever’in moderatörlüğünde gerçekleştirilen ilk oturuma Hindistan’dan Amit Mukherjee, Japonya’dan Hidenorui Tarui, Almanya’dan Ebru Balcı’nın yanı sıra BWC İnternational Genel Müdürü Frank Berberich ile Hyundai Assan Genel Müdürü Mehmet Önder Göker konuşmacı olarak katıldı.

Türkiye’de Yerli Otomobil Çalışmaları başlığıyla yapılan ikinci oturumun moderatörlüğünü ise OTAM Başkanı Prof. Dr. Ali Güvenç Oktan yaptı. Oturuma konuşmacı olarak  TÜBİTAK MAM Enerji Enstitüsü Müdür Yardımcısı Dr. Murat Demirci, Ford Otosan Yönetim Kurulu Üyesi Ali İhsan İlkbahar, Tofaş Danışmanı Ahmet Altekin,  FEV’den Taner Göçmez ile Hexagon Studio Genel Müdürü Tolga Kaan Doğancıoğlu katıldı.

Programın ikinci ve üçüncü oturumları ise, sırasıyla Yeni Pazarlar ve Pazarlama Stratejileri ile Aftermarket temasıyla gerçekleştirildi.   Innopark Konya Teknoloji Geliştirme Bölgesi Genel Müdürü Fatih Botsalı’nın moderatörlüğünü yürüttüğü Yeni Pazarlar ve Pazarlama Stratejileri oturumuna konuşmacı olarak TE&B Business Consultanty firmasından Murat Ünsal, KPMG Otomotiv Türkiye Lideri Ergün Kış, Homburg&Partner’den Başar Gider, Türkiye Elektrikli Araçlar ve Hibrid Araçlar Platformu Başkanı Berkan Bayram ile Berner Grup’tan Uygar Eti katılırken, son oturum ise Berner Türkiye Satış Müdürü Murat Dilicioğlu’nun moderatörlüğünde AYPG Yönetim Kurulu Üyesi Serdar Aslan, TSE Genel Sekreter Yardımcısı Aykut Kırbaş, Protema GmbH Genel Müdürü Muchal Riha’nın konuşmalarıyla tamamlandı.

62 adet B2B görüşmesi gerçekleştirildi

Konferansın tamamlanmasının ardından Konyalı firmalar, Mercedes Benz, Anadolu ISUZU, Hindistan Firması TAFE Traktör, Dubai Firması OWS Autoparts, Slovenya Firması SITEC ve Tümosan ile B2B görüşmeleri yaptı. Konyalı ve il dışından gelen 23 firma, aftermarket piyasasının önemli oyuncularından olan bu markalarla 62 görüşme gerçekleştirdi.

 “Otomobil tecrübemizi artık kendi markamızı üretmekte kullanmalıyız”

Konya Sanayi Odası tarafından düzenlenen Yerli Otomobil temalı OSEG 2016 (Uluslararası Otomotiv Sektörünün Geleceği ve Çözümü İçin Kümelenme) Konferansı’nın tamamlanmasının ardından bir kapanış konuşması yaparak tüm katılımcılara teşekkür eden Konya Sanayi Odası Başkanı Memiş Kütükcü, Türkiye’nin artık kendi otomobil markasını üretmek zorunda olduğunu vurguladı.

Başkan Kütükcü, “Yerli otomobili biz üreteceğiz, bu işi Türkiye otomotiv sektörü başaracak. Bu fabrikanın da Konya’da kurulması en doğru lokasyondur. Bu konuda her türlü desteği vermeye hazırız” ifadelerini kullandı.

Türkiye’nin kendi otomobil markasını üreterek, bu pazarda rekabet edebilmesi için tüm tarafların gayret göstermesi gerektiğine de dikkati çeken Kütükcü, “Biz aslında bu topraklarda otomobil üretiyoruz. Türkiye’de pek çok otomobil fabrikası var. Hem de dünyanın en iyi otomobilleri Türkiye’deki fabrikalarda üretiliyor. Artık bu bilgimizi, tecrübemizi, altyapımızı kendi otomobil markamızı üretmekte kullanmalıyız” şeklinde konuştu. 

Kütükcü, konferansa yurtiçinden ve yurtdışından katılan konuşmacılar ile destek veren tüm kurum ve kuruluşlara teşekkür etti.