Bu web sitesi sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitemizde en iyi deneyimleri yaşamanız için çerezleri kullanır.

Reddet Kabul Et
Haberler

İHRACATTA REKOR ARTIŞ ORANLARINI YAKALAYAN KONYA, EKONOMİ BAKANLIĞI’NDAN ÖVGÜ ALDI

İHRACATTA REKOR ARTIŞ ORANLARINI YAKALAYAN KONYA, EKONOMİ BAKANLIĞI’NDAN ÖVGÜ ALDI

İhracatta rekor artış oranlarını yakalayan Konya, Ekonomi Bakanlığı’ndan övgü aldı

Sazak; “Konya, Türkiye ortalamasının üzerinde performans gösteriyor”

Ekonomi Bakanlığı ve Konya Sanayi Odası işbirliğiyle Dış Ticaret Bilgilendirme semineri düzenlendi. Yoğun ilgi gören seminerde konuşan Ekonomi Bakanlığı Daire Başkanı Emrah Sazak, Konya’nın son 10 yılda ihracatta Türkiye ortalamasının üzerinde performans gösterdiğinin altını çizerken, Konya’nın önde gelen sanayicilerinden Hıfsı Soydemir ve Abdurrahman Vasıf İnan katılımcılarla tecrübelerini paylaştı. Programın sonunda katılımcılara sertifikaları verildi.

Programın açılışında söz alan Ekonomi Bakanlığı KOBİ ve Kümelenme Daire Başkanı Emrah Sazak, son 10 yılda Konya’nın ihracatının Türkiye ortalamasının üzerinde performans göstererek 10 kattan fazla arttığını, ihracatçı firma sayısının da 4 katına çıktığını belirterek, “Konya’nın ülke ekonomisine ve ihracatına katkısının artarak devam edeceğine inanıyorum” dedi.

Ekonomi Bakanlığı’nın firmaların uluslararası rekabetçiliğini artırmak amacıyla yürüttüğü Ur-Ge Projeleri hakkında da bilgi veren Sazak, Konya Sanayi Odası’nın Ur-Ge çalışmaları konusunda başarılı bir oda olduğunu, Konya’da KSO aracılığıyla ‘ayakkabı, otomotiv yan sanayi, döküm, tarım makinaları” olmak üzere 4 sektörde Ur-Ge desteği verildiğini, ayrıca yine Konya’da yumurta sektöründe de Ur-Ge desteği bulunduğunu bildirdi.

Sazak’tan sürekli ihracat vurgusu

Türkiye’de 2003-2012 yılları arasında ihracat yapan firma sayısının 140 bin olmasına rağmen, 10 yıl üst üste kesintisiz ihracat yapan firma sayısının 8 binlerde olduğunu vurgulayan Sazak, sürekli ihracat yapan firmaların sayısının artırılması gerektiğini, Ekonomi Bakanlığı’nın bu konuda çalışmalar yürüttüğünü anlattı.

Konuşmasında daha önce belirli dönemlerde yapılan dış ticaret bilgilendirme seminerlerinin artık daha sık yapılacağını aktaran Sazak, “ Dış ticaret seminer seferberliğinin ilk ayaklarından birisi Konya’da gerçekleştirildi. Sayın Bakanımızın talimatıyla bu seminerleri tüm Türkiye’de yapmaya devam edeceğiz. Bu seminerlerle amacımız, ihracat potansiyeli olmasına rağmen ihracat yapmayan firmaları ihracatçı yapmak ve sürekli ihracat yapan firma sayısını artırmak. Seminerin Konya’nın ihracatına katkı sağlamasını diliyorum” şeklinde konuştu.

“Firmalarımızın rekabetçiliğini ve kabiliyetini artırmak zorundayız” diyen Sazak, Türkiye’de 2002 yılında 30 bin civarında olan ihracatçı firma sayısının 2013 yılında 56 bine ulaştığı, ihracatçı firmaların yüzde 80’inin toplam ihracatın yüzde 5’ini gerçekleştirdiği bilgisini verdi.

Soydemir ve İnan tecrübelerini paylaştı

Sazak’ın ardından söz alan Motus Otomotiv Makine ve Metalurji Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Hıfsı Soydemir,  katılımcılarla tecrübelerini paylaştı. Soydemir, dünyada 1970’lerde ucuz üretim, 80’lerde ürün kalitesi, 90’larda hız ve esnekliğin ön plana çıktığını ancak 2000’li yılların en önemli kavramının ‘benzersiz olmak’ olduğunu söyledi. 21’nci yüzyılın şirketlerin ve insanların alışkanlıklarını değiştirdiğini anlatan Soydemir, artık şirketlerin sadece üretim odaklı değil, pazar odaklı çalışma yapması gerektiğinin de altını çizdi.

Yoğun bir katılımla gerçekleşen programda MVD İnan Takım Tezgahları Sanayi Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Abdurrahman Vasıf İnan da, katılımcılara tecrübelerini anlattı. İnan, küresel rekabet ortamında yeterince küreselleşemeyen firmaların rekabet gücünün düşeceğini söyledi. İhracatın hem şirketlerin hem de ülkenin geleceği için son derece önemli olduğunun altını çizen İnan, fuarların önemine dikkat çekti.

Tecrübe paylaşımlarının ardından Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Şube Müdürü Hakan Murat Önder, ihracat mevzuatı, dahilde ve hariçte işleme rejimlerini anlatırken, İhracat Genel Müdürlüğü Dış Ticaret Uzmanı Yılmaz Bozkurt Türk ürünlerinin yurtdışında markalaşması, Türk malı imajının yerleştirilmesi ve Turquality desteklenmesi, yurt dışı birim, marka, tanıtım ve destekleri hakkında bilgi verdi. 

Programda ayrıca İhracat Genel Müdürlüğü İhracatı Geliştirme Uzmanı Hatice Şafak Ergün ve Uzman Yardımcısı Yavuz Selim Özden, Anlaşmalar Genel Müdürlüğü Dış Ticaret Uzman Yardımcısı Dilan Can; Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi, Pazar Araştırması ve Pazar Giriş Desteği, Çevre Maliyetinin Desteklenmesi, Ülke Masaları ve Pazar Araştırması, Irak Pazarına Giriş İmkanları, Pazara Giriş Engelleri ve Çözüm Yolları ile ilgili bilgiler verdiler.  Türk Eximbank Konya İrtibat Bürosu Uzmanı Hamza Çalık da, Türk Eximbank İhracat Kredi Sigorta ve Garanti Programlarını anlattı.