KSO’DA, ALMANYA-TÜRKİYE İŞBİRLİĞİ FIRSATLARI KONUŞULDU
Konya Sanayi Odası AB Bilgi Merkezi tarafından ‘Almanya-Türkiye İşbirliği ve Fırsatları’ webinarı gerçekleştirildi. Toplantının açılışında konuşan Konya Sanayi Odası Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Bozkurt Çağlayan, Almanya’nın Türkiye’nin en büyük, Konya’nın ise 3. büyük ihracat pazarı olduğunu vurguladı.
Türkiye-Almanya dostluğunun eski ve köklü bir geçmişi olduğunu kaydeden Çağlayan, bu dostluğun zaman içerisinde ticarete de yansıdığını belirterek, şunları söyledi: “Türkiye’nin 2020 yılında en fazla ihracat gerçekleştirdiği ülke 16 milyar dolar ile Almanya oldu. Yine 2020 yılında en fazla ihracat gerçekleştirdiğimiz bölge, 81.2 milyar dolar ile Avrupa Birliği. Konya’ya baktığımızda ise, Almanya’nın Irak ve ABD’nin ardından Konya’nın 3. büyük ihracat pazarı olduğunu görüyoruz. Geçtiğimiz yıl Almanya’ya; yüzde 7.4’lük bir ihracat artışıyla yaklaşık 148 milyon dolar ihracat yaptık. Bu yılın Ocak ayında, yani geçtiğimiz ay ise, yine Almanya’ya yaptığımız ihracatta yüzde 13.5’lik bir artış var. Bu rakamlar memnuniyet verici olmakla birlikte, Almanya ile Konya’nın daha fazla ticaret potansiyeli olduğunu hepimiz biliyoruz. Konya Sanayi Odası olarak bu işbirliğini, ticaret hacmimizi geliştirmek için her türlü çalışmayı yapmaya hazırız.”
Almanya ekonomisi de pandemiden olumsuz etkilendi
Programa katılan Berlin Ticaret Müşaviri Berrak Bilgen Beşergil, Almanya ekonomisi ile ilgili bilgiler verdi. Beşergil, Almanya ekonomisinin de pandemi sürecinden olumsuz etkilendiğini, 10 yıldan bu yana ilk kez bütçe açığı verdiğini söyledi. Almanya’nın dış ticaretinden de bahseden Beşergil, 2020 Kasım ayı itibariyle Almanya dış ticaretinde önde gelen ürünleri; motorlu araç ve parçaları, makine, uçaklar ve uzay araçları, hububat, bakliyat, iklimlendirme aletleri, silahlar ve mühimmat olarak sıraladı.
Berlin Ticaret Müşaviri Berrak Bilgen Beşergil, Almanya’nın e-ticaret konusunda da gelişmiş bir ülke olduğunun altını çizerek, sektörün 2020 yılı cirosunun 100 milyar Avro olduğunu aktardı. Beşergil, Türkiye’den Almanya’ya e-ihracatını artırabilecek sektörler hakkında da şu bilgileri aktardı: “Hazır giyim, ev tekstili, takı ve aksesuar, hediyelik eşya, kişisel bakım ürünleri, temizlik ürünleri, ayakkabı, deri ürünleri, kitap, büro malzemeleri, kuru gıda ve ev donanım dekorasyonları.”
Almanya’da Türkiye için fırsatlar var
DEİK Türkiye-Almanya İş Konseyi Yürütme Kurulu Üyesi Kemal Şahin ise, Türkiye’nin Almanya’ya dış ticaret açığı verdiğini, ancak ihracatında da pandemiye rağmen önemli bir artış kaydettiğini anlattı. Şahin, Almanya’nın milli geliri yüksek, teknoloji üreten bir ülke olduğunu, bu ülkenin Türkiye için de çok önemli fırsatlar sunduğunu bildirdi.
Tedarik Uzakdoğu’dan kayıyor
Pandemi ile birlikte Avrupa’nın Uzakdoğu’dan tedarikte zorlandığını kaydeden Şahin, “Artık yavaş yavaş Avrupa’ya daha yakın yerlerden, Türkiye’den tedarik sağlamaya başladılar. Çünkü, uzaktan mal almanın zor olduğunu gördüler. Dolayısıyla yatırımlarınızı Almanya’dan daha çok sipariş gelecek diye yapın” şeklinde konuştu.
Alman – Türk Ticaret ve Sanayi Odası Pazar Araştırmaları Bölüm Müdürü Zafer Koç da Almanya pazarı ile ilgili bilgiler verdi. Program soru-cevap ile devam etti.