Bu web sitesi sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitemizde en iyi deneyimleri yaşamanız için çerezleri kullanır.

Reddet Kabul Et
Haberler

ANADOLU’NUN TAMAMINI DÜNYAYA BAĞLAYACAK YENİ BİR AÇILIM

ANADOLU’NUN TAMAMINI DÜNYAYA BAĞLAYACAK YENİ BİR AÇILIM

Konya Ovası Projesi Kalkınma İdaresi (KOP) ile TÜBİTAK Türkiye Sanayi Sevk ve İdare Enstitüsü tarafından “Konya-Karaman-Mersin Sanayi ve Ticaret Koridoru” çalıştayı gerçekleştirildi. Çalıştayda söz alan KSO Başkanı Memiş Kütükcü, “KOP Bölgesi ve Mersin koridorunda Özel Ekonomi Bölgesi statüsü elde edersek, bu coğrafyanın potansiyelini harekete geçirebiliriz. Anadolu’dan Akdeniz’e açılacak yeni sanayi ve ticaret koridoru, Anadolu’nun tamamını dünyaya bağlayabilir" dedi.

Çalıştayın açılışında konuşan Konya Sanayi Odası Başkanı, TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Memiş Kütükcü, dünyadaki mevcut ticaret anlayışının büyümeyi ve kalkınmayı getirmediğini söyleyerek, yeni iş birlikleri yapılması gerektiğini vurguladı. Küresel işbirliklerinin geliştirilmesinin yanında şehirlerin ve bölgelerin de işbirliğini artırması gerektiğine değinen Kütükcü,"Her ülkenin, her şehrin kendi bölgesel farklıklarını ve zenginliklerini adeta yeniden keşfederek harekete geçirmesi gerekiyor. Bu anlamda bu proje de, sadece Konya-Karaman ve Mersin için değil, bu illerimizin hinterlandındaki tüm Anadolu coğrafyası ve tabii ki ülkemiz için son derece önemli. Her ne kadar projenin isminde Konya-Karaman ve Mersin illerimiz zikredilse de, bu proje KOP bölgemizdeki 8 ili ve Mersin’i birbirine bağlayan, Anadolu’nun tamamının kaderini değiştirebilecek ciddi bir potansiyele sahip" şeklinde konuştu.

Özel Ekonomi Bölgeleri, bu coğrafyanın potansiyelini harekete geçirir

KOP Bölgesindeki 8 il ve Mersin'in Türkiye'nin toplam yüzölçümünün yüzde 14'ünü, toplam nüfusun yüzde 7,7'sini barındırdığına işaret eden Kütükcü, bu bölgenin Türkiye'nin toplam ihracatından aldığı payın ise yüzde 2,4 olduğunu belirtti. Bölgenin 6,2 milyar dolar dış ticaret hacmi olduğuna dikkat çeken Kütükcü, bölgeyi kapsayacak bir Özel Ekonomi Bölgesi'nin var olan potansiyeli ortaya çıkarabileceğini düşündüğünü belirterek, konuşmasını şöyle sürdürdü: "OSB’leri ve serbest bölgeleri de kapsayacak, teknokentleri ve lojistik merkezleri de içine alan, bölgelere özel ve öncelikli ayrıcalıklar içerecek Özel Ekonomi Bölgeleri ülkemizin gündeminde. Bölge olarak, bu konuda doğru politikalar geliştirip, devletimizin de desteğiyle Özel Ekonomi Bölgesi statüsü elde edersek, bu coğrafyanın potansiyelini harekete geçirebileceğimizi düşünüyorum. Anadolu’dan Akdeniz’e açılacak bu yeni sanayi ve ticaret koridoru, Anadolu’nun tamamını dünyaya bağlayabilir. Marmara Havzası’nın yükünü hafifleterek, bu coğrafyayı Türkiye’nin ikinci Marmara Havzası haline getirebilir."

Bu proje, Birinci Marmara Havzası'na alternatif olacak

Toplantıya katılan Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Başkanı ve AK Parti Konya Milletvekili Ziya Altunyaldız da, böyle bir çalışmanın hem Türkiye’ye alternatif yatırım alanlarını gündeme taşıyacağını hem de ticaret ve lojistik yönünden Marmara havzasına gitme olanağı olmayan yatırımcılara alternatif olacağını aktardı. Projenin, Karaman hattının 2017 yılı içerisinde açılmasını beklediklerini de belirten Altunyaldız, “Ulukışla-Mersin hattıyla ilgili çalışmalar devam ediyor. Bir bölümünde inşaat çalışmaları, diğer bölümünde proje çalışmaları var. Onların tamamını da 2020’li yıllarda bittiğini göreceğiz. Bu ikinci Marmara havzası lojistik itibari ile birinci Marmara Havzası ile yarışan, rekabet eden bir konuma gelmiş olacak” diye konuştu.

Konya ve Karaman Mersin'e sadece bir demiryolu ile bağlanmayacak

KOP Başkanı İhsan Bostancı ise, KOP Bölgesi'nin ve özellikle Konya ve Karaman'ın mevcut üretim kapasiteleri, önemli ulaşım aksları üzerinde yer alan coğrafi konumları, ucuz ve geniş arazi varlıkları ve sahip oldukları gelişme potansiyeli ile Marmara Bölgesi'ndeki aşırı kapasite yoğunluğunu hafifletmeye aday olduğunu söyledi. Bölgenin İkinci Marmara olabilesi için ürettiği ürünleri limanlara hızlı, ucuz ve güvenilir bir şekilde ulaştırabilmesinin önemli olduğuna dikkat çeken Bostancı, "Bu projemiz kapsamında da öngörülen ticaret koridoru için hayati öneme sahip olan Konya-Karaman-Mersin Demiryolu projesine ek olarak lojistik merkezler, liman iyileştirmeleri, bağlantı hatları başta olmak üzere farklı sektörlerde yapılması gereken özel sektör ve kamu yatırımlar ile özel ekonomi bölgesi oluşturulmasına yönelik mevzuat düzenlemelerinin tespiti ve gerekli tüm çalışmaları bir bütün olarak ortaya koyan kademeli bir eylem planının hazırlanması planlanmaktadır" şeklinde konuştu. Konuşmaların ardından, çalıştaya geçildi.