Bu web sitesi sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitemizde en iyi deneyimleri yaşamanız için çerezleri kullanır.

Reddet Kabul Et
Haberler

DIŞ TİCARET SEMİNERİNDE, “TECRÜBE” KONUŞTU

DIŞ TİCARET SEMİNERİNDE, “TECRÜBE” KONUŞTU

Konya Sanayi Odası’nda “Dış Ticaret Bilgilendirme Semineri” düzenlendi. Ekonomi Bakanlığının desteğiyle düzenlenen seminerde, bakanlığın daire başkanı ve şube müdürleri, katılımcılara dış ticaret konusunda bilgi verirken, bölgenin başarılı iş adamlarından Bürotime A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Tosunoğlu ile Koneks Dış Ticaret A.Ş. İhracat Genel Müdürü Ali Baltacı deneyimlerini paylaştı.
 
Ekonomi Bakanlığı, Konya Sanayi Odası, Konya Ticaret Odası, Karapınar Ticaret ve Sanayi Odası ile Ereğli Ticaret ve Sanayi Odası müşterek organizasyonu ile Konya Sanayi Odası’nda düzenlenen “Dış Ticaret Bilgilendirme Semineri” seminerine sanayiciler yoğun ilgi gösterdi.
 
Seminerin açılışında konuşan Konya Sanayi Odası Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Bozkurt Çağlayan, Konya’nın son yıllarda ihracatta önemli başarılara imza attığını, bugün 1172 ihracatçı firması ile İstanbul, İzmir, Ankara ve Bursa’nın ardından Türkiye’de 5. sırada yer aldığını söyledi. Çağlayan, seminere sanayicilerin yoğun ilgi göstermesinin Konya’nın önümüzdeki yıllarda ihracatta yeni başarılar yakalayacağına işaret olduğunu, Konya Sanayi Odası’nın diğer oda ve kurumlarla birlikte Konya’nın ihracatına katkıda bulunmak amacıyla projeler yürüttüklerini bildirdi.
 
İhracatın yüzde 60.1’i KOBİ’lerden
Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Mevzuat Birlikler ve Koordinasyon Daire Başkanı Recep Aslan, dış ticaretin ülkenin genel ekonomik gelişmesindeki temel gösterge olduğunu,Türkiye’nin dış ticaret konusunda iyi bir performans gösterdiğini, bu durumun Türkiye’nin rekabetçi bir pozisyona geldiğini teyit ettiğini söyledi. Genel ekonomik görünüm, Ekonomi Bakanlığının vizyon ve misyonu ile bakanlığın görevlerini içeren bir sunum yapan Aslan, Türkiye’nin geçen yıl başarılı bir büyüme performansıyla dünyada göz doldurduğunu ifade ederek, 2011 yılında Türkiye’nin büyüme rakamının yüzde 8 civarında olmasını beklediklerini bildirdi.
 
2011 yılında 135 milyar dolar ihracatla Türkiye’nin, Cumhuriyet tarihinin en yüksek ihracat rakamını yakaladığını aktaran Aslan, siyasetçiler ve ekonomistler tarafından son zamanlarda tartışılan dış ticaret açığı konusuna da değindi. Aslan, Türkiye’nin 105 milyar dolarlık bir açık verdiğini, Ekonomi Bakanlığının bu yapıyı belirli politikalarla değiştirmek istediğini belirtti.
 
Çin’in 3 yıldır dünya ihracat şampiyonu olduğunu aktaran Aslan, Türkiye’nin ihracatta dünyada 33. sırada yer aldığını, dünya mal ihracatında Türkiye’nin payının 0,8 olduğunu, bu oranı 2023’te yüzde 1.5’a çıkarmayı hedeflediklerini ifade etti.
 
Türkiye’nin toplam ihracatı içerisinde AB’nin payının düştüğünü de anlatan Aslan, “2010 yılında AB’nin toplam ihracatımızdaki payı yüzde 56.4 iken, 2011 yılında bu oran yüzde 46.2’ye geriledi. Ayrıca ihracatımızın yüzde 20.7’sini Yakın ve Ortadoğu ülkelerine, yüzde 7,7’sini Afrika’ya, yüzde 4.1’ini Kuzey Amerika’ya gerçekleştiriyoruz. Konya ise 2011 yılında 1 milyar dolar ihracatı aşan iller arasında yer aldı” şeklinde konuştu.
 
Türkiye’nin ihracatının yüzde 60.1’ini, ithalatının ise yüzde 42.1’ini KOBİ’lerin gerçekleştirdiğini ifade eden Aslan, Türkiye’de 48 bin ihracatçı firma bulunduğunu belirterek, girişimci sayısının artırılması gerektiğine dikkat çekti.
 
Hüseyin Tosunoğlu: “Korkmayın, sahaya inin”
Büro mobilyalarında Türkiye ihracat lideri BÜROTİME AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Tosunoğlu ve KONEKS Dış Ticaret A.Ş. İhracat Genel Müdürü Ali Baltacı ise katılımcılarla tecrübeleri paylaştı.
 
BÜROTİME AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Tosunoğlu, konuşmasında fuarların önemine dikkat çekti. Fuarları stadyuma benzeten Tosunoğlu, katılımcılara “Fuarlar stadyuma benzer. Tribünde oturursanız başarılı olamazsınız, kimse sizin farkınıza varmaz. Farkındalık yaratmak için sahada olmanız gerekir. Sahada olursanız 22 futbolcudan birisi sizsiniz. Ve ayağınıza topun gelme ihtimali 22’de 1’dir. Ticaret sahasında da bunun gibidir. İyi futbolcu, iyi satıcı olamasanız dahi ayağınıza topun gelme ihtimali 22’de birdir. Aksi halde, eğer tribünde oturursanız, topun tribüne çıkmasını beklersiniz. O zaman da şansınız 30 binde bire düşer” şeklinde seslendi.
 
Firma olarak ilk kez İstanbul’da MÜSİAD’ın aracılığıyla bir fuara katıldıklarını bildiren Tosunoğlu, “O zamanlar 50-60 m2 civarında bir standla fuara katıldık. Bosna Hersekli bir kişi geldi, bize ‘ben bu standın tamamını alıyorum’dedi. Şaşırdık, bu işten keyif almaya başladık. Ertesi gün telefonlarımız susmadı. Ardından ‘Bürotime’ markasını tescil ettirdik, broşürler bastırdık. Biz böylece ihracatı öğrenmeye başladık. O zamanlar 50-60 m2’lik standla fuara katılıyorduk, ama bugün en iyi fuarlara en iyi yerlerde 500 m2 standla katılıyoruz.45’e yakın ülkede yapılanmamız var” dedi.
 
“Bizim başarımızın arkasında iyi bir ekip var” diyen Tosunoğlu, “Önce iyi bir ürün ve iyi bir ekip lazım. Ardından reklam, tanıtım, tasarım ve diğer faaliyetler geliyor. Bunların hepsi çok önemli” diye konuştu. 
 
Ali Baltacı: “Türkiye, ihracatta çok yol aldı”
30 yıllık ticari hayatında ithalat ve ihracat konusundaki deneyimlerini, katılımcılarla paylaşan KONEKS Dış Ticaret A.Ş. İhracat Genel Müdürü Ali Baltacı ise, dış ticaret konusunda yıllar içerisinde Konya’da ve Türkiye’de çok ciddi gelişmeler yaşandığını, 1988’de Konya’da profesyonel dış ticaret firması olmadığını bildirdi.
 
Bir ürünü ihraç edebilmek için kalitenin önemli olduğunu aktaran Baltacı, “İhracattan önce, üretmek zorundasınız. Olmayan bir şeyi satamazsınız. Ama üretirken, rekabet etmek için kaliteye dikkat etmeniz gerekir. Aksi halde pazara bir kez ürün satarsınız, ikincisinde kapılar size kapanır” şeklinde konuştu.
 
İhracatta hızlı iletişim ve ulaşımın da çok önemli olduğuna dikkat çeken Baltacı, bu imkanların 20 yıl önce Türkiye’de çok sınırlı olduğunu, en yakın ülkelere bile telefonla ulaşmanın çok zor olduğunu, teleksin en etkin iletişim yöntemi olarak kullanıldığını aktardı. İş dünyasının faksla 1980’li yıllarda tanıştığını söyleyen Baltacı, şunları söyledi: “O yıllarda çok ciddi ulaşım sıkıntıları vardı. Gençliğin verdiği cesaretle bir yerlere gidiyorduk, ama buna rağmen günlerce düşünüyorduk. Fakat, bugün Türkiye ihracatı öğrendi. Dünyanın en ücra köşesine bile kolayca ulaşabiliyoruz. O zamanlar hayal bile edemeyeceğimiz, internet, telefon gibi gelişmeler şimdi sıradan şeyler haline geldi.”
 
Baltacı, ayrıca ihraç edilecek ürünün her yere götürülemeyeceğini, bunun için ürünü tanıtan katalog ve broşürlerin, pazarlama ve fuarların çok önemli olduğunu da sözlerine ekledi.
 
Bölgenin başarılı iş adamlarının tecrübe paylaşımının ardından katılımcılara, Ekonomi Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Şube Müdürleri M. Tayfun Gülle “İş Dünyası İçin Ticari Bilgiye Erişim”,Hakan Murat Önder “İhracat Mevzuatı”, Hilal Taşçıoğlu “İhracatta Sağlanan Devlet Yardımları”, Dış Ticaret Uzman Yardımcısı Ozan Murat Ergan “Türk Ürünlerinin Yurtdışında Markalaşması, Türk Malı İmajının Yerleştirilmesi ve TURQUALITY’nin Desteklenmesi ile Yurt Dışı Birim, Marka ve Tanıtım, AR-GE ve Tasarım Destekleri”, Dış Ticaret Uzman Yardımcısı Emrah Soğancı ise “Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi, Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği, Çevre Maliyetlerinin Desteklenmesi” konularında bilgi verdi.