KONYA-UNİLEVER BULUŞMASI
Konya Sanayi Odası’nda düzenlenen toplantıda Konya Organize Sanayi Bölgesi’ne Algida yatırımı yapan Unilever Türkiye Yöneticileri ile Konyalı sanayiciler buluştu. KOS’ta Algida fabrikasının inşasına devam eden Unilever’in, Konya’da işbirliği yapabileceği sanayicilerle bir araya geldiği toplantıya Konya Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Tahir Büyükhelvacıgil, Meclis Bakanı Ahmet Şekeroğlu, Unilever Konya Fabrika Proje Direktörü Selim Tansug, Kalite Müdürü Kemal Tokuç ve Satın Alma Direktörü Aynur Çolpan katıldı. ‘Unilever Tedarik Politikaları’nın konuşulduğu toplantıda, Unilever Türkiye yöneticileri “Unilever’in satın alması nasıldır, nelere dikkat eder, kalite, iş güvenliği ve çevre politikaları” gibi konularda bilgi verdi.
Toplantının açılış konuşmasını yapan Konya Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Tahir Büyükhelvacıgil, Unilever’e KOS’taki yatırımından dolayı teşekkür ederek, dondurmanın yanı sıra diğer ürünleri de Konya’da üretmeleri için bütün desteği vermeye hazır olduklarını söyledi. Konya Organize Sanayi Bölgesi’nin yatırımcıya önemli avantajlar sağladığının altını çizen Büyükhelvacıgil, OSB’lerin kar amacı gütmeyen kuruluşlar olduğunu, KOS’un da bu amaçla hizmet verdiğini belirtti. Büyükhelvacıgil, Türk özel sektörünün rekabette eşit şartların sağlanması halinde neler yapabileceğini son 10 yılda gösterdiğini, Konya’nın da önemli başarılara imza atarak 2011 yılında 170 ülkeye 1 milyar 200 milyon dolara ihracat gerçekleştirdiğini kaydetti. Birlikte hareket etmenin önemine değinen Büyükhelvacıgil, “Sektörlerimizin birbirlerine destek olması hem şehrimize hem de ülkemize önemli katkılar sağlar. Biz Kümelenmeyi çok önemsiyoruz ve otomotiv, döküm, ayakkabı sektörlerinde kümelenme projeleri yürütüyoruz” şeklinde konuştu.
Unilever: Konya’da olmaktan çok mutluyuz
Unilever Konya Fabrika Proje Direktörü Selim Tansug, Unilever olarak, Konya’da olmaktan çok mutlu olduklarını ve Konya Sanayi Odası’nın kendilerine önemli destekler verdiğini söyleyerek sözlerine başladı. Konya sanayisini gördükten sonra, projeye olan inançlarının daha çok arttığını ifade eden Tansug, Konya’dan pek çok ülkeye dondurma satacak Algida fabrikası ile yola çıktıklarını, Unilever’in diğer ürünlerini de önümüzdeki yıllarda Konya’da üretmemesi için bir sebep olmadığını kaydetti. Unilever Türkiye’yi anlatan bir sunum yapan Tansug, Unilever’in hızlı tüketim malları sektöründe dünyanın lider firmalarından olduğunu ifade ederek, “Unilever’in yıllık cirosu 44-45 milyar Euro. Türkiye’de ise yıllık 3 milyar TL. Unilever, 150’den fazla ülkede 150 binden fazla çalışanı olan çok uluslu bir şirkettir” dedi.
Tansug’un ardından kürsüye gelen Kalite Müdürü Kemal Tokuç ise, Unilever’in ‘Sürdürülebilir Büyüme Stratejisini’ anlattı. Tokuç, Unilever’in 2020’ye kadar iki kat büyümeyi ve büyürken çevresel ayak izini de yarı yarıya düşürmeyi hedeflediğini kaydetti.
Satın Alma Direktörü Aynur Çolpan ise, Unilever’in belirlediği kalite standardlarında satın alma yaptığını, bu standardlara uyan tedarikçilerle uzun süreli işbirlikleri yapıldığını bildirdi. ‘Kapımız herkese açık’ diyen Çolpan, ‘Yeter ki kalitesi, standardları tutsun. Bizimle büyümek istesin ve inovasyona inansın” şeklinde konuştu.